Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Internet:

Ik heb meerdere IP-adressen nodig. Kan dat?
Meerdere IP adressen zijn mogelijk. Dit wordt uitgedeeld door middel van een routed subnet. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Ik ga verhuizen. Kan ik mijn glasvezelverbinding mee verhuizen?
Het verhuizen van uw glasvezelverbinding is mogelijk. Neem tijdig contact op met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Wat is PIN of alarm over IP?
Met PIN over IP en alarm over IP heeft u geen aparte telefoonlijnen meer nodig, maar wordt er gebruik gemaakt van uw internetverbinding. U combineert verschillende diensten op één verbinding en bespaart daarmee direct in de maandelijkse kosten. Pinnen over IP is razendsnel en gegarandeerd veilig. Alarm over IP werkt met alle grote meldkamers en is gecertificeerd door het NCP.

Vaste telefonie:

Is Qfast Hosted Telefonie hetzelfde als Voice over IP (VoIP) zoals InternetPlusBellen of Skype?
Nee, Hosted is een oplossing voor zakelijke gebruikers die eisen stellen aan functionaliteit en betrouwbaarheid. Qfast Hosted Telefonie biedt meer kwaliteit, gemak én mogelijkheden dan traditionele telefooncentrales. Daarnaast garandeert Qfast Hosted Telefonie de kwaliteit en beschikbaarheid van haar dienst. Bovendien bespaart u tot 30% op uw belkosten ten opzichte van KPN BelZakelijk.
Kan ik direct starten met Qfast Hosted Telefonie?
Om gebruik te maken van Qfast Hosted Telefonie heeft u een aparte xDSL verbinding nodig naar onze hosted telefooncentrale. Dat is nodig om de kwaliteit en beschikbaarheid van de dienst te kunnen garanderen. Daarnaast zullen wij uw huidige telefoonnummers porteren. Dit alles duurt circa 4 weken, dit is dus de tijd die nodig is om u aan te sluiten op Qfast Telecom B.V.
[
Is ons netwerk (LAN) geschikt voor Qfast Telecom B.V?
Voor Qfast Hosted Telefonie van Qfast Telecom B.V. dient u over een infrastructuur te beschikken op basis van minimaal CAT5e. Daarnaast heeft u een xDSL modem, switch en IP Telefoons nodig, die Qfast Telecom B.V. of uw Netwerkbeheerder u levert.
Kunnen wij onze huidige internetverbinding gebruiken voor Qfast Hosted Telefonie?
Nee, in verband met de gewenste gegarandeerde kwaliteit leveren wij u een aparte verbinding die direct gekoppeld is aan onze centrale. Zo bent u gegarandeerd van optimale kwaliteit en beschikbaarheid.
Wat zijn de gesprekstarieven van Qfast Hosted Telefonie?
Met Qfast Telecom B.V. bespaart u tot 30% op uw belkosten ten opzichte van KPN BelZakelijk. Zie verder www.qfast.nl Telefonie Tarieven voor actuele tarieven.
Kan ik een onbeperkt aantal abonnementen afnemen?
Ja, Qfast Hosted Telefonie biedt u een volledig schaalbare telefoonoplossing. U kunt onbeperkt op- of afschalen. U betaalt dus altijd alleen voor hetgeen wat u bij ons gebruikt.
Zit ik bij Qfast Hosted Telefonie voor alle abonnementen vast aan het contract?
Nee, u gaat met ons een raamovereenkomst aan voor uw totale organisatie.  U kunt altijd opschalen, afschalen kan tot aan begincontract. Daarboven kunt u afschalen zonder dat de kosten voor beëindigde abonnementen doorlopen.
Welke toestellen heb ik nodig voor Qfast Hosted Telefonie?
Qfast Telecom B.V. levert IP toestellen van het merk Yealink, Gigaset, Cisco, . Daarvoor is gekozen vanwege de uitstekende kwaliteit en betrouwbaarheid. Deze worden geleverd met onze configuratie, waardoor de werking en ondersteuning van alle centrale functionaliteit wordt ondersteund.
Kan ik ook via Qfast Telecom B.V. faxen en faxen ontvangen?
Ja, dat is geen enkele probleem. Middels fax to e-mail kunt u binnenkomende faxen zelfs rechtstreeks laten doorsturen naar de door u geselecteerde e-mailadressen.
Welke mogelijkheden biedt de virtuele telefooncentrale van Qfast Hosted Telefonie?
Bellen met Qfast Telecom B.V. biedt u tal van nieuwe communicatiemogelijkheden. Zo beschikt u over alle mogelijke functionaliteiten zoals doorschakelingen, buitenkantooruren bericht, fax to e-mail, voicemail to e-mail, interactieve respons systemen, groepen, wachtrijen, gsm integratie, het opnemen van gesprekken en nog veel meer. U beschikt dus altijd over de modernste functionaliteiten waarbij aanpassingen snel en makkelijk kunnen worden doorgevoerd.
Kan ik zelf wijzigingen doorvoeren in mijn telefonieomgeving?
Met de Qfast Online PBX Beheer Tool kunt u een aantal wijzingen in uw telefoonomgeving zelf doorvoeren, zoals: buiten kantooruren schakeling, wachtrijen, interactieve voice response, doorschakelingen, gebruikersnamen, voicemail opties en telefoonboek.
Hebben wij straks nog een KPN lijn nodig?
Nee, zowel voor het bellen met Qfast Hosted Telefonie als Qfast Access is onze xDSL lijn voldoende.
Kan ik mijn huidige telefoonnummers blijven gebruiken?
Ja, dat is mogelijk. Qfast Telecom B.V. zal uw nummers “porteren”, zodat u altijd bereikbaar blijft en uw klanten u op uw huidige nummers kunnen bereiken.
Zijn er beperkingen aan het aantal nummers dat wij gebruiken?
Er is geen beperking aan het aantal telefoonnummers dat u wilt gebruiken. U betaald per nummer een kleine vergoeding.
Kunnen mijn werknemers als zij thuis of op een andere locatie werken bereikbaar blijven met Qfast Telecom B.V.?
Ja. Door de uitgebreide doorschakelmogelijkheden is het bijvoorbeeld mogelijk om een binnenkomend gesprek uit te laten komen bij zowel de vaste telefoon als bij iemands mobiele telefoon. Zo kunnen uw medewerkers altijd en overal uw reacties te woord staan. Ook is het mogelijk om via een internetverbinding vanuit andere locaties in te loggen in uw centrale. Zo bent u waar ook ter wereld onderdeel van uw centrale. Wel zo handig voor thuiswerken of medewerkers op reis.
Wat zijn de kosten voor het bellen tussen vestigingen?
Al uw vestigingen in Nederland die bellen via Qfast Hosted Telefonie, bellen onderling gratis. Dat geldt ook voor thuiswerkers als zij zijn ingelogd in de telefooncentrale.
Wat zijn de kosten per werkplek (abonnement) per maand?
Een Hosted Telefonie account kost 7.50 euro per maand inclusief alle features alleen i.c.m andere Qfast diensten.
Hoe heb ik inzicht in mijn maandelijkse kosten?
Qfast Telecom B.V. biedt u een overzichtelijke factuur. Daarnaast krijgt u de beschikking over een online tool, de “Mijn Qfast” waarmee u heel eenvoudig inzicht heeft in al uw kosten.
Wat is een Qfast SIP Trunk?
Met een SIP Trunk van Qfast Telecom B.V. heeft u een ‘los’ VoIP abonnement, waarbij u volledig gebruikt maakt van uw bestaande centrale en lijnen. Zo wordt het mogelijk om op een gemakkelijke wijze direct te profiteren van een forse kostenbesparing op uw telefoonverkeer. U kunt dus uw dure ISDN lijnen opzeggen, wat al heel veel voordeel oplevert. Diverse hardware merken zijn al gecertificeerd voor een Qfast SIP Trunk.
Wie zegt mijn huidige contract op?
Qfast adviseert en begeleidt u hierin, opzeggingen zullen door u gedaan worden. Afloop van uw huidige provider kan opgevraagd worden door Qfast.
Krijg ik een factuur van Qfast?
Voor alle Diensten die u afneemt van Qfast ,krijgt u maandelijks een factuur per mail.

Mobiele telefonie:

Ik wil mijn Business Mobile abonnement verlengen, kan dat?
Ja, het is mogelijk om uw Zakelijk Mobiele Abonnement te verlengen. Dit kunt u aangeven bij de telecombeheerder binnen uw bedrijf, die uw vraag vervolgens voor u zal afhandelen met Qfast Telecom B.V.
Ik wil graag gebruik maken van Business Mobile, hoe kan ik klant worden?
Wanneer u contact opneemt met de Verkoop Binnendienst van Qfast Telecom B.V, zullen zij u helpen bij het zoeken van een gepaste abonnement voor uw bedrijf. Onze accountmanagers zullen u hierbij helpen met bepalen van juiste zakelijke bundels.
Hoe kan ik een nieuwe simkaart aanvragen?
U kunt via de telecombeheerder binnen uw bedrijf een nieuwe simkaart aanvragen. De telecombeheerder zal vervolgens de aanvraag voor u bij Qfast Telecom B.V. afhandelen.
Ik ben mijn puk code kwijt, waar kan ik deze vinden?
Op uw simkaartpas (de kunststofkaart waarin uw simkaart is geleverd) staat naast uw pincode ook uw puk code. Uw puk code heeft u nodig als u drie keer een verkeerde pincode heeft ingetoetst. Daarnaast is het mogelijk om uw puk code op te vragen bij de telecombeheerder binnen uw bedrijf (Qfast).
Kan ik tussentijds mijn huidige Business Mobile abonnement of bundel wijzigen?
Het is niet mogelijk om tussentijds uw huidige Business Mobile abonnement te wijzigen. Onder voorwaarden kunt u wel uw bundel te wijzigen.
Ik wil mijn Qfast Mobile Business contract overdragen, kan dit?
Ja, het is mogelijk om Mobile Business contract over te dragen. Vraag uw telecom dealer (Qfast) naar het contract overname formulier.
Kan ik mijn huidige telefoonnummers blijven gebruiken?
Ja, dat is mogelijk. Qfast Telecom B.V. zal uw nummers “porteren”, zodat u altijd bereikbaar blijft en uw klanten u op uw huidige nummers kunnen bereiken.
Hoe heb ik inzicht in mijn maandelijkse kosten?
Qfast Telecom B.V. biedt u een overzichtelijke factuur. Daarnaast krijgt u de beschikking over een online tool, de “Mijn Qfast” waarmee u heel eenvoudig inzicht heeft in al uw kosten.
Wie zegt mijn huidige contract op?
Qfast adviseert en begeleidt u hierin, opzeggingen zullen door u gedaan worden. Afloop van uw huidige provider kan opgevraagd worden door Qfast.

Algemene vragen:

Alle vragen
U kunt ons altijd bellen als u nog vragen heeft.

Heeft u problemen met uw verbinding of telefonie? Neem dan contact op met onze supportdesk op 030 65 85 999 of stuur een email naar info@qfast.nl. Onze medewerkers staan klaar om u te helpen.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *